1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  2. Rejestracja na forum zamknięta, dostęp tylko przez zaproszenia. Gdzie znajdę zaproszenia?

  3. Zamknij zawiadomienie

Czym smarować wentylatory ?

Temat na forum 'Problemy rozwiązane' rozpoczęty przez Szakal17, Marzec 12, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Szakal17

    Szakal17 |StartU3|

    Dołączył:
    Grudzień 14, 2006
    Posty:
    108
    Polubienia:
    1
    Witam
    mam krótkie pytanie: Czym najlepiej i w jaki sposób smarować wentylatory komputerowe??
     
  2. kamilos47

    kamilos47 Pasożyt

    Dołączył:
    Wrzesień 22, 2009
    Posty:
    36
    Polubienia:
    0
    Jeśli wentylator zaczyna buczeć to tak naprawdę nic już nie przywróci go do takiej sprawności jak był nowy a jedynie na krótki czas spowodujesz że będzie ciszej działał jednak jest to rozwiązanie krótkotrwałe i na długo to nie pociągnie. Najlepiej smarować takim smarem do maszyn szwalniczych nie pamiętam jak to się nazywało ale to było coś jak wazelina techniczna tyle ze w formie oleju. Najpierw odklejasz naklejkę z wentylatora pod którą kryje się oś wentylatora i malutka zawleczka. Musisz ją delikatnie ściagnąć pęsetką lub dwoma cieniutkimi śrubokrętami a następnie wyjąć śmigło wentylatora wraz z osią. Następnie dokładnie wycieramy np. husteczką higieniczną oś przytwierdzoną do śmigła wentylatora aby usunąć stary smar, i tak samo postępujemy z tuleją łożysk (tam gdzie wchodzi oś) z tym że w tym przypadku musimy owinąć jakiś cieniutki drucik lub cokolwiek co zmieści się w otwór tulei i dokładnie wytrzeć wewnątrz tuleję ze starego smaru. Nastepnie wpuszczamy kropelkę wyżej wspomnianego oleju technicznego do otworu tulei i kropelkę na oś znajdującą się na śmigle i składamy wentylator nie zapominając o zapięciu zawleczki którą wypielismy na początku. Po tym zabiegu wentylator będzie chodził ciszej jednak to zabieg na krótki czas bo po jakimś czasie znowu zacznie buczeć:)
     
  3. allol

    allol Pułkownik
    Pułkownik Infernal Group

    Dołączył:
    Październik 29, 2007
    Posty:
    4340
    Polubienia:
    7
    Podpisuje się pod powyższym postem obiema nogami i ręcoma :DD

    Z trwałością może być różnie ale jeżeli używa się tego właśnie oryginalnego smaru do maszyn szwalniczych to wiatrak może pociągnąć jeszcze długo - wiem z własnego doświadczenia bo sam tego sposobu używam :)
     
  4. Szakal17

    Szakal17 |StartU3|

    Dołączył:
    Grudzień 14, 2006
    Posty:
    108
    Polubienia:
    1
    czy mowa o oliwce technicznej?
     
  5. allol

    allol Pułkownik
    Pułkownik Infernal Group

    Dołączył:
    Październik 29, 2007
    Posty:
    4340
    Polubienia:
    7
    hmmm nie wiem pogoogluj, moja mama kiedyś na szwalni pracowała więc trochę tego mam w domu, ale składu ani nazwy to nie posiada :)
     
  6. Szakal17

    Szakal17 |StartU3|

    Dołączył:
    Grudzień 14, 2006
    Posty:
    108
    Polubienia:
    1
    a czy myślicie, że smar/olej teflonowy do piły łańcuchowej się nada? ;)
     
  7. Maras2003

    Maras2003 Pasożyt

    Dołączył:
    Lipiec 5, 2007
    Posty:
    168
    Polubienia:
    0
    Ja smarowałem olejem silnikowym :DD Myślę że nie ma zbyt wielkiej różnicy...
     
  8. kamilos47

    kamilos47 Pasożyt

    Dołączył:
    Wrzesień 22, 2009
    Posty:
    36
    Polubienia:
    0
    Dokładnie chyba to się tak właśnie nazywa:) ma to różnicę uwierz :) Kumpel kiedyś posmarował smarem grafitowym czy czymś w podobie i wentylator podziałał kilka dni i zdechł :) Sam używałem właśnie tej oliwy technicznej i wentylator działał troszkę ale później znowu zaczął buczeć i tak w kółko ale nie umarł hehe :)
     
  9. allol

    allol Pułkownik
    Pułkownik Infernal Group

    Dołączył:
    Październik 29, 2007
    Posty:
    4340
    Polubienia:
    7
    zostawiam dla potomnych
     
  10. Sroka

    Sroka Start

    Dołączył:
    Maj 30, 2008
    Posty:
    115
    Polubienia:
    12
    Tu chodzi głównie o to że środek którym smarujemy nie może sam z siebie stawiać oporu jak kolega wyżej napisał, że ktoś posmarował smarem grafitowym ten typ smarów to świetne zabezpieczenie siodła w ciągniku siodłowym (tirze) przed rdzą właśnie ze względu na to iż jest trudny do usunięcia z powierzchni smarowanej. Do wentylatorków właśnie idealny środek to ten do maszyn do szycia, ma małą gęstość, praktycznie nie generuje dodatkowego oporu dla śmigła na tulei. Pamiętać należy również by nie przedobrzyć z aplikacją środka smarowniczego siła odśrodkowa może wtedy prócz tulejki wysmarować całe wnętrze wiatraczka;)
     
  11. swizZ

    swizZ 2 Vice Mister DT 2011
    Podpułkownik Lynda Team Dark Team

    Dołączył:
    Luty 24, 2007
    Posty:
    6155
    Polubienia:
    47
    najgorsze jest dobieranie się do nich sam ilekroć zabieram się za to, to trochę musi minąć za nim zwyzywam tą małą wredną zawleczkę aż odpuści )) w odwecie i tak się gdzieś zgubi :)
     
  12. Sansavi

    Sansavi Pasożyt

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2009
    Posty:
    389
    Polubienia:
    40
    Najbezpieczniej iść do sklepu z elektronicznymi częściami typu końcówki antenowe, diody itp tam poprosić o smar do elektroniki i po kłopocie.

    Ewentualnie wymienić wentylatory na łożyskowane są troszkę droższe od zwykłych ale o niebo cichsze i żywotniejsze
     
    #12 Sansavi, Styczeń 27, 2011
    Ostatnia edycja: Lipiec 27, 2011
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.