1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  2. Rejestracja na forum zamknięta, dostęp tylko przez zaproszenia. Gdzie znajdę zaproszenia?

  3. Zamknij zawiadomienie

Dobór Oleju i filtru olejowego do auta

Temat na forum 'Motomania' rozpoczęty przez wicia1000, Październik 22, 2016.

  1. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    Witam mam Audi a4 b5 1996r diesel 90km.

    Jaki Olej Wy polecacie lałem do tej pory Mobila/Motula 6100 x-cess a Może Valvoline ? MaxLife Diesel:)? ma bardzo dobre opinie i dodatkowo ponoć uszczelnia. Cena podobna także mi to tam lotto

    Oraz jeszcze kwestia tego kiedy lać 5w/40 a kiedy 10w40 wiem że to kwestia gęstości ale chcę zapytać czy jak lałem 10 w to mogę sobie zalać 5w40 na zimę ?
     
  2. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10483
    Polubienia:
    422
    Możesz zalać 5w40 jeśli silnik nie bierze dużo oleju i jest ogólnie w dobrej kondycji. Valvoline jest nawet Lepszy od Motula a na pewno od Mobila. Ja Leje Liquy Moly do swojego auta i jak masz hajsiku tyle to warto, zwłaszcza jak auto po programie i kręcisz do końca czasem.Olej 5w jest rzadszy na zimnym od tego 10w a na ciepłym taką tą samą lepkość ale różni je przede wszystkim to , że 5w to Syntetyk czyli bardzo dobrej jakości olej a nie mineralny.Polecam też użyć płukanki Liquy :)
     
  3. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    na 10 tyś to wlewam może pół litra może 6 setek :) tego 10w autko ma 20 latek :D silnik nie wiem ile:D

    Filtr jaki :D? Mann /Knecht/Czy Filtron ? mam dany póki co FeBi chyba
     
    #3 wicia1000, Październik 23, 2016
    Ostatnia edycja: Październik 23, 2016
  4. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10483
    Polubienia:
    422
    Ja kupowałem Filtrona ale teraz przerzuciłem się na Boscha :) Z tych co wymieniłeś to Manna bym kupił ;)
     
    Zodiac lubi to.
  5. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    Kwestia tego pewnie żeby olej był świeży :) Cenowo wychodzi podobnie z tym że 5 L kupuję bo 1 litr na dolewkę idzie plus minus
     
  6. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    Co do płukanki to @DeNi o tym mówisz ? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4307-Liqui-Moly-Diesel-Spulung-500ml.html

    I Czy faktycznie coś daje ;)
     
    #6 wicia1000, Październik 23, 2016
    Ostatnia edycja: Październik 23, 2016
  7. Zodiac

    Zodiac Sponsor

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    617
    Polubienia:
    134
    Jak najbardziej MANN :)
    A jeśli moge coś dodać w kwestii płukanek to przy tej generacji silnika, jeżeli masz spory przebieg, uważałbym. Gdyby był od nowości regularnie przemywany dodatkami to owszem, nic nie zaszkodzi ale jeżeli to pierwszy raz, może skończyć się problemami.
    Jakiś większy paproch zatka na przykład przewód olejowy turbo i... efekt jest chyba oczywisty.
    I od razu zaznaczę..nie jestem ani maniakiem płukanek ani ich przeciwnikiem..po prostu uważam że mają pewien zakres przydatności a używanie ich do starych motorów, niekiedy ładnie uszczelnionych przez nagar (tak, tak..stara szkoła mechaniki ;)), może bardziej zaszkodzić niż pomóc.
    Kolega tak załatwił B4 2.0E...ładnie i czysto pracowała, brała tylko nieco oleju. Kolega doradził płukanie. Silnik do remontu, brak ciśnienia na dwóch cylindrach, zawory do wymiany, uszczelnienia do wymiany i wali spod simeringu...A audinka była tylko dwa lata starsza od B5 kolegi...
     
  8. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    no to z tą płukanka się może wstrzymam :)

    Pytanie Czy ten Olej
    VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40 5L jest do tej Audi co mam :)
     
  9. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10483
    Polubienia:
    422
    Po płukance to kompresja powinna się poprawić bo często pierscienie zapieczone puszczają w benzynie ,
    Pewnie to złom silnik był zalany moto doktorem i wyszło co się kupiło a pół życia jeżdził na 15w40 Orlena :D Ziomek z naszej grupy bmw 523 e39 też zrobił teraz płukankę , zalał liquy 5w40 i mówi niebo lepiej z rana jak na 10w40 a ma na blacie uwaga 564tyś km.

    ja mam 301tyś i płukałem , brat ma 298tyś e36 325i 192KM i zszedłem z 10w40 które kiedyś ktoś zalał(a 6 lat temu naweto było 15w40 LoL) do 5w40 , płukanka i Liquy moli top tec . Silnik nie klepie zaraz po odpaleniu jak to wcześniej miało miejsce i pracuje znacznie lepiej ;)

    Jeśli nie zależy Ci żeby dłużej pojeździł to owszem :) Valvoline z tańszych generalnie polecam ale ja bym lał 5w40.
     
  10. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8651
    Polubienia:
    19879
    Moje ma prawie 346 tyś w co nie wierze :D bo tam grubo po za pół miliona musi być :D

    zalać mogę tą płukankę nic mi nie zaszkodzi

    A @DeNi słyszałem o tym ceramizerze ? co się wlewa tam gdzie olej;)?
     
  11. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10483
    Polubienia:
    422
    Jak ceramizer to tylko oryginalny Ceramizera. Wstrzykujesz do silnika(oleju w nim) i po iluś tam km on tworzy warstwę ochronną :) Byłem temu przeciwny ale to przez moto doktora który robi jesień średniowiecza w silniku... sporo o tym czytałem , widziałem testy i jak będzie potrzeba to może skorzystam albo brat :) Co do płuykanki możesz jej nie robić tylko kasę którą byś na nia wydał wydaj na Liquy Moly 5w40 ew jak nie masz tyle to Valvoline 5w40 bo te oleje to czyste syntetyki ( nie jak castrol minerał dzięki uszlachetniaczom opisuje się jako syntetyk) i do tego mają w sobie właściwości płukające , czyszczące silnik i samo się wypłuka tylko dłużej :) TDi niestety lubią trochę oleju brać przy kręceniu więc zawsze z litr w zapasie musisz mieć pewnie.
     
  12. Zodiac

    Zodiac Sponsor

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    617
    Polubienia:
    134
    No ja bym nie zakładał takich pewników..przebiegu ta audinka miała jedną piątą tego co auto Twojego "zioma" a LM to chyba raczej nie jest jakiś tam "doktor"..Ty masz punkt odniesienia z kilku osób..ja z kilkudziesięciu sposród kilku tysięcy klientów, zarówno prywatnych jak i mechaników.
    Nie można popadać w kult bo kilka razy pomogło..ważny jest zdrowy rozsądek.
    Zresztą sami dystrybutorzy LM zalecają ostrożność w przypadku mocno wyeksploatowanych silników zalewanych "minerałami"...skądś to się wzięło i raczej nie z nieba..
    Oczywiście każdy ma prawo do swojej opinii :)
     
Wczytywanie...