1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  2. Rejestracja na forum zamknięta, dostęp tylko przez zaproszenia. Gdzie znajdę zaproszenia?

  3. Zamknij zawiadomienie

Siwy dymek przy odpaleniu

Temat na forum 'Motomania' rozpoczęty przez wicia1000, Listopad 1, 2016.

  1. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    Witam od pewnego czasu zauważyłem że czasami przy odpaleniu Auta ( Audi a4 b5 1.9 TDi 90km)
    pojawia się siwy dymek i tyle auto chodzi normalnie.

    Jakie mogą być tego przyczyny ?
    Czytałem sporo lecz wolę jeździć na pałę może ktoś z was miał taki problem.
    Auto bierze olej koło 4-8 setek na 10 Km zależy jak mu tam się spodoba.

    I co ciekawe chyba przez płyn chłodniczy który od pewnego czasu mi ubywa. bo ostatnio zauwazyłem że musiałem go sporo dolać/

    Biały dym

    Za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania. Jednocześnie z białym dymem powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym. Biały dym łatwo jednak pomylić z parą wodną. Zanim więc naprawdę się wystraszysz, obejrzyj sobie dokładnie te spaliny. Biały dym jest bardziej gęsty, niż para. Jeżeli jednak problem pojawia się np. latem, szansa na to, że to tylko para, są znikome, gdyż jest ona dobrze widoczna tylko podczas mrozów. Biały dym może oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej optymistyczna wersja.

    objawy niby pasują do tego lecz sam nie wiem :)
     
    #1 wicia1000, Listopad 1, 2016
    Ostatnia edycja: Listopad 1, 2016
  2. Zodiac

    Zodiac Start
    Start

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    614
    Polubienia:
    133
    A odpal i pojeździj trochę (tak aby się zagrzał) a następnie (oczywiście ostrożnie ;)) sprawdź twardość przewodów wodnych i czy odkręcając korek wyrównawczego, schodzi ciśnienie i czuć spalinami..jesli tak, to masz diagnozę - wydmuchana uszczelka lub strzelona głowica..
     
  3. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    Objawy ustały po zalaniu oleju innego :)

    Jeszcze muszę świece żarowe sprawdzić bo gdy zaleje go świeżym olejem i zmienię filtr powietrza mam wrażenie jakby gorzej palił a nie wiem czym to spowodowane :)

    nie wiem czy w Audi jest takie coś jak czujnik grzania świec żarowych ? @DeNi i czy on prawidłowo działa

    Jeszcze będę musiał sprawdzić te świece żarowe i po prostu je wykręcić czy są dobre czy nie auto mam już 4 rok a świece nawet nie ruszane
     
    #3 wicia1000, Listopad 13, 2016
    Ostatnia edycja: Listopad 13, 2016
    Zodiac lubi to.
  4. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10481
    Polubienia:
    419
    Ja mam e46 320d i tam mam sterownik świec żarowych który podaje 5v na świece i podaje mi ew która swieca jest uszkodzona na kompie . W TDi nie wiem jak jest dokładnie ale świece są chyba na 12V i odpinasz listwę zasilającą świece , bierzesz pomocnika żeby włączył zapłon a ty miernikiem musisz być wpiętym (czerwony do listwy od świec a czarny do masy). Jak dostaje napięcie to tutaj wszystko gra. Świece sprawdzasz podłączając kabelek do + na akumulatorze i przytykając na sek do główki świecy. Jak iskrzy to sprawna a jak nie ro szmelc i wymieniasz komplet.
     
  5. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    @DeNi czytając te metody może być tak że będzie iskrzyła a nie będzie działać ? znaczy nie będzie miała mocy grzewczej ? czy to w przypadku audi nie ma różnicy >? bo auto starsze ?

    NGK/Beru/Bosch ? które brać ?
     
  6. Zodiac

    Zodiac Start
    Start

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    614
    Polubienia:
    133
    Mnie tylko zastanawia gdzie wsiąkał płyn chłodniczy ;)
     
  7. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    Nie wiem ale już przestało puszczać może olej uszczelnił te miejsce :) ponoć niby ma takie właściwości ;)
     
    Zodiac lubi to.
  8. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10481
    Polubienia:
    419
    Nie może tak być, iskrzy sprawna, padnięta nie. Płyn może gdzieś uciekać ale często ciężko znaleźć miejsce.Jakim olejem zalałeś?
     
  9. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    Valvoline Maxlife 10W40 maxlife filtr (mana)
     
    DeNi lubi to.
  10. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10481
    Polubienia:
    419
    możesz pokusić się na zastosowanie oryginalnego ceramizera.
     
  11. Beny19

    Beny19 Start
    Start

    Dołączył:
    Październik 17, 2015
    Posty:
    8
    Polubienia:
    0




    Ja teraz miałem problem z odpalaniem na zimnym i białym dymkiem 1.9 tdi asz 130km. wymieniałem olej świece filtr paliwa a okazało się że słabe zapalanie było spowodowane uszkodzonym zaworkiem we filtrze paliwa ten czarny kazdy wie co w temacie. A biały dymek znikł po wymianie oringów na wtryskach.
     
  12. wicia1000

    wicia1000 Konsul
    Konsul Pułkownik Tester MH Regeneration Team Infernal Group Dark Team

    Dołączył:
    Lipiec 12, 2009
    Posty:
    8492
    Polubienia:
    19476
    U każdego co innego :D
     
  13. DeNi

    DeNi Konsul - Pretor
    Konsul - Pretor Generał Goony Team

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    10481
    Polubienia:
    419
    Ja bym silnik zmieniał xD